V rámci čtenářské dílny v osmých třídách vznikají záznamy četby "netradičním způsobem" oproti klasickým čtenářským deníkům.
Učíme se vybrat z příběhu ty nejdůležitější informace, ujasnit si, co je v příběhu důležité, své myšlenky uspořádat, zachytit děj na vymezené (omezené) místo, vybrat vrcholné momenty. Sledujeme postavu příběhu (jaká je, jak se v průběhu knihy mění a proč, co nás s postavou spojuje, v čem se lišíme, co jsme se naučili z toho, jak postava v knize jedná a jak se chová, co si z příběhu odnáším a proč), sledujeme prostředí, v kterém se příběh odehrává a co je pro něj typické, soustředíme se i na jazyk (jaká zvláštní nebo nezvyklá slova autor používá, zda mluví postavy jinak, čím se jazykově odlišují, vypisujeme si nezapomenutelné obraty, vtipné výroky, zajímavé myšlenky, slangová slova, argot...), jaký problém vyvstal před postavou příběhu, jak tento problém řešila, zda se jí to podařilo, co by poradili žáci postavě, jak by postupovali...
Své knihy a záznamy z četby poté prezentujeme v komunitním kruhu. O knihách diskutujeme, knihy si doporučujeme, vybíráme "top" knihy a projevy.
Tentokrát žáci osmých tříd zpracovávali "knížky na klín" - lapbooky a "krabice příběhů" (v tomto případě v krabici najdete "scénu", která vás uvede do příběhu, nebo "vrcholné okamžiky" knihy).